We zijn weer samen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu We zijn weer samen!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu

We zijn weer samen!!

07 November 2017 | Thailand, Bangkok

Wat waren we blij om elkaar na drie weken weer te zien! Karlijn had een hostel geboekt waar ze zelf al een nacht had geslapen. Vanaf het vliegveld gingen we samen met de trein naar het hostel. Opeens waren we samen in Bangkok! Een wereldstad, groot en veel dingen te zien en te doen. Vanaf het treinstation pakten we een tuktuk naar het hostel. Een erg fijn hostel met een soort van tuintje in het centrum van Bangkok. Eenmaal aangekomen bij het hostel hebben we al wat honger gekregen en is Sandra vooral benieuwd naar de rest van de stad. We belanden op Khao San Road, dit wordt ook wel DE backpackers straat van Bangkok genoemd. Allerlei souvenirs kun je er kopen en er is letterlijk overal eten, van schorpioenen tot fruitshakes. Wij eten bij een tentje heerlijke Pad Thai (typisch Thais eten).

Er slapen nog twee andere Nederlanders in het hostel. De volgende dag gaan we met z'n vieren een aantal tempels in Bangkok bezoeken. De tempels zijn echt indrukwekkend. Ze zijn mega groot en van goud of hele fijne steentjes in allerlei verschillende kleuren. We hebben Grand Palace, Wat Pho en the Golden Mount bezocht. Hier vermaak je je wel een dagje mee! We hebben nog meer geluk want het is november en dat betekent Loi Krathong in Thailand. Dit is een dankzegging aan de godin van het water. Er worden dan een soort drijvende bloemstukjes gemaakt met kaarsjes en wierrook erin die mensen laten varen in de rivier. Bij het hostel hebben we deze stukjes gemaakt! In de avond hebben we deze vanaf de boot in het water laten varen, erg speciaal om mee te maken.

De volgende dag wilden we een floating market bezoeken. Alleen met een tour moet dit soms allemaal zo gehaast en veel mensen bij elkaar dus we besloten naar Amphawa (een typische Thaise floating market) te gaan en het zelf te regelen. Een medewerker had ons verteld bij welk station we moesten zijn en welke bus we moesten pakken. Uiteindelijk na wat uitzoeken kwamen we na twee uur aan bij de floating market. Maar ja we moesten s'avonds natuurlijk wel weer terug komen in Bangkok. Gelukkig kon er een vrouw Engels en zij vertelde ons dat we tot 20.30 uur s'avonds terug konden naar Bangkok, dus geen probleem! Op de markt zagen we nauwelijks touristen. De touristen die er waren, waren Thaise mensen. Erg leuk om te zien hoe je aan de kade kon eten en het eten werd bereid op het water. Ook in die buurt waren er weer een aantal tempels (we zijn immers in Thailand, overal tempels). Dus we hebben met een bootje een tempel tour gedaan waarbij we langs verschillende tempels kwamen. Na de tempel tour gingen we nog een hapje eten en daarna wilden we de bus pakken. Alleen de bus ging maar 1 keer in het uur en was net weg. Dus maar even een uur wachten en toen nog twee uur naar huis rijden!

Zondag 5 november was alweer onze laatste dag in Bangkok. We zijn beide zo benieuwd naar het plaatsje Chiang Mai (in het noorden van Thailand) maar we maken eerst nog een tussenstop in Ayutthaya. Dat is echt een tempel stad (nog meer tempels, haha). In de ochtend nemen we nog een heerlijke massage in Bangkok. Thailand staat bekend om de Thaise massages maar die gaan er redelijk hardhandig aan toe. Om die reden besloten we een rustige olie massage te nemen. De eerste drie kwartier van de massage waren heel relaxt waarbij we bijna in slaap vielen. Toen we dachten dat de massage afgelopen was vroegen ze ons recht op in een kleermakerszit te gaan zitten. De Thaise masseuse ging ineens op Karlijns rug hangen en ze werd onderhand dubbel gevouwen. We dachten: "ohnee nu komt het Thaise gedeelte nog". En dat was zo. We lagen helemaal in een deuk en de masseuses ook!

In de middag reisden we per trein naar Ayutthaya. Best een uitdaging want in de trein heb je geen idee in welke plaats je bent en de trein stopt regelmatig. Maar uiteindelijk na wat rondvragen kwam het goed! We verbleven 1 nacht in Ayutthaya en huurden een scooter om de stad te verkennen en de tempels te bezoeken. De tempels in Ayutthaya zijn mooi en anders dan in Bangkok. Minder pracht en praal en meer oudheid. Bij de tempels ontmoeten we een aantal schoolkinderen die maar al te graag met westerse mensen willen praten. Uiteindelijk vragen ook de docenten of we op de groepsfoto met iedereen willen. De kinderen verwonderen zich over hoe lang we wel niet zijn.

Die nacht nemen we de nachtreinn naar Chiang Mai. Maar onze spullen staan nog bij het hostel terwijl we de scooter moeten inleveren bij het trein station. Dus dan maar met alle spullen op de scooter, dat past net, zie de foto! Om 23.36 vertrok onze nachttrein naar Chiang Mai. In deze trein kan je gewoon slapen en heb je een eigen bed. Dit was een hele ervaring met in de ochtend een super mooi uitzicht over de jungle.

Nu gaan we verder Chiang Mai ontdekken en daarna reizen we door naar Pai, tot de volgende post allemaal!

• 07 November 2017 - 11:20

Riny Van Eijck:

Hallo dames, wat een leuke foto's en een heel goed verslag.
    Een goede veilige reis voor jullie beide.
    Lieve groeten van Riny

• 08 November 2017 - 19:44

Carla:

Wat een prachtig verhaal weer en wat kunnen jullie straks mooi terugkijken op deze prachtige vakantie.
    Fijn dat jullie weer samen verder kunnen.
    Nog heel veel plezier

Groetjes,
    Carla Theunissen

• 11 November 2017 - 21:38

Sjaak:

Ziet er weer allemaal leuk uit
    Dames leuk dat je de reis weer voort kunt zetten met zijn tweetjes
    Veel plezier weer samen zie graag de mooie foto.s en verhalen tegen moet . Groetjes Sjaak

• 12 November 2017 - 16:47

Jolanda:

Hallo Sandra en Karlijn

wat een een geweldig verhaal om te lezen en wat fijn dat jullie de reis weer samen kunnen voort zetten.
    De foto's zijn ook geweldig om te kijken heel indrukwekkend wij wensen jullie nog een fijne tijd en ik volg jullie nu zeker weer.

heel veel groetjes jolanda theo en kyan en yentl