Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu

Ubud

14 September 2017 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,

Hier een nieuwe post vanuit Nusa Lembongan (een eiland tussen Bali en Lombok). We zijn hier net aangekomen met de boot! De afgelopen week hebben wij 4 nachten in Ubud (Bali) overnacht. We hadden daar een prachtige bungalow zoals het werd genoemd maar eigenlijk was het een hotel. Vooral de huizen zijn in een mooie stijl gebouwd en overal naast de huizen staan tempels en liggen offers op de grond. Perongeluk is Sandra op een offer gaan staan.. De eerste dag hebben we een beetje rond gelopen in Ubud en hebben we een heerlijke massage genomen. S'avonds hebben we een kijkje genomen bij een reggae band in café LOL. Er hing een erg gezellige sfeer, dit is echt Bali!

De volgende dag zijn we naar monkey forest geweest. Dit zit in de stad en is een bos vol met apen. Karlijn genoot van de apen en heeft veel foto's gemaakt. Sandra wist niet hoe snel ze uit het apenbos moest komen. Na het apenbos hebben we de Camdan Ridge Walk gedaan. Een wandeling die begint in de stad en eindigd door het woud op rijstvelden. In de nacht worden we opgehaald door een busje, we gaan de vulkaan Batur beklimmen. Deze vulkaan is 1,7 kilometer hoog. En ja dat was hoog om te beklimmen. Het pad dat we nemen om naar boven te komen ligt vol met stenen, grote en kleine. Dit is oude lava, op de foto's is dit goed te zien. Om 02.00 uur worden we opgehaald bij het hotel en om 03.30 begint de wandeling. Op weg naar de vulkaan in de auto zitten nog twee andere mensen, een stel uit Slovenië. Samen met hen krijgen we een gids aangewezen, deze begeleidt ons tijdens de klim. Eenmaal boven is het uitzicht en adembenemend. We zitten zelfs boven de wolken en zien de zon op komen. De foto's zien er al mooi uit maar in het echt is het nog zoveel mooier. Het moment is bijna onbeschrijfelijk.

Elke dag is een nieuw avontuur, ontdekken we nieuwe dingen en genieten we vol op! We verblijven nu 3 nachten op het eiland Nusa Lembongan. Je kan hier snorkelen en het eiland heeft helder blauw water en witte stranden. Tot de volgende post allemaal!

• 14 September 2017 - 18:22

Jeannette :

Lijkt me supermooi zeg. Zo zie je heel veel verschillen in een land. Ben benieuwd naar de foto's

• 15 September 2017 - 21:46

Carla Theunissen:

Wow, wat hebben jullie mooie foto's zeg, wat zal het daar toch prachtig zijn. En wat een prachtige excursies mzken jullie. Volgens mij genieten jullie daar van elk moment. Blijf dit vooral doen.

• 16 September 2017 - 21:11

Truus:

geweldig om jullie verhalen te lezen en prachtige
    foto s .blijf vooral schrijven en foto s maken .
    blijf jullie volgen groetjes .

• 17 September 2017 - 11:05

Sjaak:

Mooi dames dat jullie ons zo op de hoogte hokids ziet er mooi uit . heel veel plezier samen groetjes sjaak gerda en kids

• 18 September 2017 - 16:30

Jolanda:

Wauw dames wat een gave foto's hebben jullie,en wat leuk om jullie verhaal ook te lezen.
    Gaaf om jullie zo te volgen.Jullie genieten er goed van super..
    groetjes jolanda theo en de kids