Sri Lanka - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu Sri Lanka - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Sandraenkarlijnopavontuur - WaarBenJij.nu

Sri Lanka

04 Januari 2018 | Sri Lanka, Sri Lanka

Inmiddels zijn we alweer meer dan een week terug in Nederland na een prachtige reis.

We willen jullie nog op de hoogte brengen van de laatste 2 weken van onze reis waarbij we door Sri Lanka hebben gereisd. Want na een week Maleisië besluiten we toch nog om Sri Lanka te gaan bezoeken. We overnachten de eerste nacht in Negombo vlak bij het vliegveld. We komen aan bij het hotel met een zwembad, heeeerlijk. Wat ons al meteen opvalt is dat de mensen heel aardig en behulpzaam zijn overal. Volgende dag gaan we naar het plaatsje Kandy met de lokale bus. We hadden geen idee waar we heen moesten maar de mensen zijn erg behulpzaam en zo werd ons de weg gewezen op het busstation. De bussen zijn echt heel erg oud en er is geen airconditioning of andere luxe aanwezig maar wel een televisie in de bus (vrij nieuwe) met harde muziek en video clips (prioriteiten hè). Mensen blijven maar komen in de bus, moeten staan en de bus rijd heel hard en soms moet je gewoon je ogen dicht doen want het gaat allemaal maar net. Maar wat een ervaring weer! We komen na 5 uur in de lokale bus aan in Kandy waar we met de tuktuk naar het hostel worden gebracht. Ook hier wil iedereen je met de beste bedoelingen helpen maar soms moeten we wel even zuchten als er 5 x wordt gevraagd of je echt geen thee lust en je al 5x nee hebt gezegd. De volgende dag gaan we naar een lokal market. Met super lekkere kruiden en specerijen echt heel erg leuk. De volgende dag besluiten we om met de bus naar Ella te gaan. Een lange busrit van 5 uur. We worden afgezet bij een spoor en de tuktuk driver zegt dat hij niet verder kan rijden en dat we moeten lopen. Maar we hebben echt geen idee waar we zijn en het wordt al schemerig. Uiteindelijk komt er iemand aangelopen en we vragen aan hem of hij mee kan lopen naar ons hotel. De plek is super mooi met uitzicht over de bergen. Ook hebben we een heerlijk ontbijt. De volgende dag komen we een Nederlands meisje tegen. Samen met haar eten we heerlijke curry, bezoeken we een theeplantage en beklimmen we een berg (the Little Adams speak). In de avond gaan we naar Tomorrowland, een hostel 5 kilometer in de bergen. We rijden en rijden maar het duurt even voordat we er komen. Dan zijn we er, het is echt een plek vol hippies, gezelligheid en reggae muziek, helemaal leuk. We ontmoeten twee Nederlanders en blijven de hele avond bij het hostel en vermaken ons prima. Alleen bij het hostel slapen we buiten in een tentje. Die nacht regent het alleen maar alleen de tent is niet helemaal water dicht dus in de ochtend waren wij en al onze spullen zeik nat. De volgende dag reizen we door naar het nationale park in het midden van Sri Lanka. Waar je onder andere olifanten, krokodillen en luipaarden kan spotten. De safari was echt heel erg leuk! Olifanten waren heel dichtbij en de natuur was prachtig. Ook hebben we krokodillen gezien en allerlei vogels. In de middag reizen we door naar Mirissa. De laatste dagen willen we graag aan het strand relaxen. Veel mensen die we hebben ontmoet zagen we weer terug in Mirissa dus dat is ook erg gezellig.

Na een aantal dagen strand is het tijd om naar huis te gaan. Erg jammer maar we hadden ook zin om iedereen weer te zien. We kunnen terug kijken op een prachtige reis. Leuk dat jullie ons hebben gevolgd en wie weet ooit tot de volgende reis!